Hyra butikspersonal när du behöver det
Vi hjälper er med varuplock, inventering, kassapersonal och bemanning vid event. Det gör det enklare för er att fokusera på försäljning, kampanjer, stratogram, planogram och kundmöten. Med rätt förstärkning på plats kan vi även bidra till ökad merförsäljning, till exempel genom att frigöra tid och skapa bättre förutsättningar för fler medlemmar i er kundklubb.
Vi kan hjälpa er med:
- Admin-tjänster
- Budkörning
- Demo
- Event
- E-handelsplock
- Fakturahanteringssystem
- Galgning
- Inventering
- Kassa
- Kundvärd
- Larmning
- Merförsäljning
- Möbelmontering
- Orderhantering
- Produktmontering
- Truckkörning
- Varuplock
Möt våra kunder
Se fler kundcaseSå skapar vi mervärde när du hyr personal av oss:
- Vi skapar samhällsnytta och hjälper ditt företag att växa
- Flexibilitet – hyr personal på heltid, deltid eller timmar
- Gedigen kompetens och lång erfarenhet hos vår personal
- Löpande uppdrag bemannas med samma pålitliga medarbetare
- Vårt kundlöfte: Enkelhet, trygghet och värdeskapande
- Auktoriserat bemanningsföretag genom Almega Kompetensföretagen
Som auktoriserat bemanningsföretag är vi medlemmar i Almega och har kollektivavtal med både Unionen samtliga LO-förbund. Inför uppdraget handplockas personal med rätt kompetens för att på bästa möjliga sätt möta just era önskemål. Att hyra butikspersonal genom Alert Senior innebär trygg och flexibel bemanning som anpassas efter dina behov. Våra medarbetare har lång arbetslivserfarenhet och tar sig an arbetsuppgifterna med stort ansvarstagande och servicekänsla. Vi finns till hands när du behöver extra stöd oavsett om du är verksam inom en dagligvaruhandel, detaljvaruhandel eller en mindre specialbutik.
Vår butikspersonal kan rycka in vid arbetstoppar, semestrar eller sjukfrånvaro. Vi har erfarenhet av att hjälpa till med allt från varuplock till att bemanna kassalinjer och assistera vid inventeringar. Till dina kunder kan du erbjuda oss som en partner att hämta hos din kund montera, köra hem eller forsla bort möbler/produkter. Vi erbjuder även demonstratörer som kan visa produkter och bidra till försäljningen. Med oss får du en lösning som fungerar lika bra vid kortare inhopp som vid längre uppdrag.

Vi vet att förutsättningarna kan ändras snabbt i handeln. Därför gör vi det enkelt att anlita rätt person för rätt uppgift utan att du binder upp dig. Alert Senior hjälper dig att hålla verksamheten igång med personal du kan lita på.
Vanliga frågor
-
Vad kostar det att hyra personal?Läs mer
Kostnaden varierar beroende på kompetens och omfattning.
-
Är ni kollektivanslutna?Läs mer
Ja, vi på Alert Senior är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutna till Almegas kollektivavtal med Uniounen och samtliga LO-förbund och följer alla villkor för trygghet och säkerhet.
-
Hur fungerar faktureringen?Läs mer
Vi erbjuder månadsvis fakturering där löner, semesterersättning, sociala avgifter och försäkringar ingår. Ingen startavgift och ni betalar bara för de timmar som utförs.
-
Är medarbetaren försäkrad?Läs mer
Ja, alla våra medarbetare är försäkrade via en trygghetsförsäkting för arbetsskada. (TFA) Alert Senior är försäkrade via sak- och ansvarsförsäkring.
Många av våra kunder uppskattar möjligheten att hyra in butikspersonal med kort varsel, ofta samma dag. Hyra butikspersonal är också ett kostnadseffektivt alternativ. Du betalar bara för den tid du faktiskt behöver hjälp – perfekt för säsongsvariationer eller kampanjperioder.
Vi hjälper företag över hela Sverige med butikstjänster och är vana att arbeta både självständigt och i samarbete med butikens ordinarie team. Tjänsten är skalbar vilket betyder att du kan hyra in en person ett par timmar, eller flera personer under en längre tid.
Välj Alert Senior när du vill ha en enkel lösning med personal som levererar från dag ett.